Jezero Bled na Slovinsku

Zdá se mi to nebo byl tohle léto skoro každý na Slovinsku u jezera Bled? Instagram je plný fotek ikonického kostelíku uprostřed tohoto jezera a tak si vůbec říkám, jestli ho už nebudete mít plné zuby. Já osobně bych se na něj mohla koukat každý den, tak snad vás přemluvím udělat  si takový virtuální foto výlet k Bledu i se mnou.  U jezera máte hned několik možností, co s načatým večerem odpolednem. Co odpolednem, člověk na tohle potřebuje hned celý den. Táákže, nejdřív si vyšlápneme na vyhlídky Ojstrica a Mala Osojnica, pak hodíme koupačku v jezeru a nakonec ho ještě celé obejdeme.

Pokračovat ve čtení „Jezero Bled na Slovinsku“

Okolí Tirany: autem k jezeru Boville a lanovkou na vrchol Dajti

Bloudění hlavním městem Albánie a naše dva výlety do blízkého okolí Tirany budu mít v živé paměti asi nadosmrti. Občas to byl strach o auto, nervy jestli dojedeme dřív, než se děti ubrečí k smrti nebo infarkt z horkokrevných albánských řidičů. Ne, dneska nebudu barvitě popisovat přírodu Albánie, ale budu se vám snažit vylíčit naše autopříhody, které jsme u Tirany zažily.

Pokračovat ve čtení „Okolí Tirany: autem k jezeru Boville a lanovkou na vrchol Dajti“

Video: Roadtrip po Balkánu s dětmi (Makedonie, Albánie, Řecko)

Už je tomu několik měsíců a já stále ještě nebyla schopná přidat články z naší cesty po Balkánu. Zapálila jsem se totiž do nové aktivity, která teď požírá všechen můj volný čas. Ne, není to přebalování Matyáška, ani schovávání se za záclonu s ním, je to kupodivu video a natáčení. Záběry z Balkánu jsou už dávno setříhané a visí na youtube, takže pokud ještě někdo neviděl, máte tu jedinečnou příležitost 🙂

Enjoy

Vaše Ell

Makedonské jezero Ohrid

Tahle perla Makedonie je nutnou zastávkou všech cestovatelů po Balkánu, takže samozřejmě nechyběla ani na našem seznamu. Vysoké hory, modré jezero, městečko s upravenou promenádou.. Aby si člověk připadal jak někde v Alpách u jezer v Rakousku nebo Švýcarsku, chybí tomu tady už jen roubenky a chalupy z masivu s rozkvetlými balkóny. Vzhled městečka Ohrid vám ale prozradí, že jsme někde východněji a já se vás dneska pokusím přesvědčit, že byste příště měli vyrazit místo do hor k našim sousedům  ještě trochu východněji..

Pokračovat ve čtení „Makedonské jezero Ohrid“

Druhý den v Marseille

Pugety pivoněk ve stáncích v přístavišti, procházení se po střeše muzea, focení u nápisu Marseille, kde jsme strávili dobrou čtvrt hodinku, aby v záběru nikdo nepřekážel, čerstvá ryba z tržiště k obědu s naprosto perfektním šlofíkem po obědě, studený vítr, který možná až moc ochlazoval letní teploty, a pak už jen lodě, lodě a lodě… To všechno se mi vybaví z druhého dne, který byl na památky a nachozené kilometry opravdu intenzivní. S naprostým přehledem jsme ale zvládli projít vše naplánované, vrátit se na odpolední siestu zpět na ubytování a pak si ještě znovu užít večerní atmosféru města. Tak se na to pojďme postupně podívat…

Pokračovat ve čtení „Druhý den v Marseille“

První den v Marseille

Když se objevily na facebooku letenky do Marseille za 5 éček, bez váhání jsem volala mamce, že si pojedeme opálit ty naše bílé hokejky na francouzskou riviéru. Jako bonus k tomu bude mít celodenní hlídání a brzký budíček víkend nevíkend od Matyáška. No neber to. Tak jsme ty letenky vzaly (zpáteční byla o něco dražší, ale i tak jsme se vešli do 40 €). Pro Matyáška první let, pro mě konečně po roce pořádný výlet a pro mamku měsíc stresu před odletem, zda to letadlo s námi na stará kolena nespadne.

Pokračovat ve čtení „První den v Marseille“

Jaro, léto nebo zima v dubnu?

Jednou se procházím po Petřínských sadech v triku a zpocená až za ušima, podruhé jsem zakuklená v bundě a šále mezi rozkvetlými stromy u vyhlídky Mužský. Aprílové počasí nám tak jasně sděluje Sorry jako, ale teplých dnů bylo pro toto jaro už asi dost. Já ale říkám, že těch rozkvetlých stromů si chci užít. Ať mrzne nebo ne. Tak se na pár rozkvetlých fotografií podívejte se mnou.

Pokračovat ve čtení „Jaro, léto nebo zima v dubnu?“

Mateřské postřehy vol. 2

Naservírujte půlku dortu s poloviční svíčkou, oslavili jsme půl roku. Už nemám doma miminko, které by na mě nevinně koukalo ze zavinovačky. Mám neposednýho čamrdu, který mi tu denně pěje decibely lásky o různých frekvencích. Za ten půlrok se nám podařila už spousta věcí. Počůrat nespočetněkrát maminku a postel, poslintat všechen nábytek a hračky nebo taky přivodit mi zánět šlach. Ale všechno popořadě…